Nederland smult jaarlijks van 1,3 miljard porties frites, 550 miljoen frikadellen en 350 miljoen kroketten.
Vakvereniging ProFri wil de branche waarin jij onderneemt toekomstbestendig maken. Dat doet de vereniging door enerzijds de collectieve belangen te behartigen en anderzijds te werken aan een positiever imago van de sector. Het is belangrijk dat ProFri-leden daar hun steentje aan bijdragen en ambassadeurs zijn (of worden) van het frituurvak.
Het Goed Gefrituurd Keurmerk is bedoeld om de kwaliteit van cafetaria’s, snackbars en andere frituurzaken beter zichtbaar te maken voor de consument. Met dit keurmerk ben je ambassadeur van het frituurvak. Je laat hiermee zien dat je uitblinkt in Vakmanschap, Veiligheid & hygiëne en Verantwoordelijkheid (de drie pijlers van het keurmerk). Deze drie V’s vormen de pijlers van het keurmerk.
Het Goed Gefrituurd Keurmerk is er primair voor de leden en aspirant-leden van de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri), maar staat open voor iedere ondernemer in de frituurbranche die trots is op zijn vak. Steeds meer frituurzaken vragen het keurmerk aan. Met het keurmerk op de gevel kunnen bedrijven zich nog duidelijker profileren richting de consument.
Eenmaal het keurmerk behaald dan wordt het bedrijf vermeld op de consumentenwebsite Goedgefrituurd.nl en krijgen ze een uitgebreide vermelding in de Nationale Smulgids. Deze vermeldingen versterken de online vindbaarheid van de aangesloten bedrijven. Natuurlijk worden de bedrijven ieder jaar opnieuw beoordeeld om het keurmerk en deze vermeldingen te kunnen behouden.
Het Nederlands Frituurcentrum is door de vereniging gevraagd om uitvoering te geven aan dit keurmerk. Ook de Smulgids wordt ondersteund door ProFri.
|