Onze frituurautomatieken zijn uniek. Ooit bezong Marilyn Monroe de automatiek in een beroemd lied.
Veel oorspronkelijke cafetariaproducten vonden hun weg naar andere verkoopkanalen. Snacks, friet en Magnums; je kunt ze zelfs kopen bij de supermarkt. Softijs is nog altijd een product dat overwegend via cafetaria’s en fastfoodzaken de consument bereikt. Rond 1960 tapten cafetaria’s en ijsloketten in ons land het eerste softijsje. Een snackbarhouder in Hoorn claimt dat hij de eerste softijsmachine van Nederland had. De consumptie van softijs groeide daarna gestaag. In 1966 was het aandeel in de totale ijsconsumptie nog geen 8 procent, ofwel vijf miljoen liter in het hele land. Met name in de jaren ’70 en ’80 van de vorige eeuw groeide de consumptie snel. Tegenwoordig is het aandeel circa 14,5 procent, goed voor bijna 20 miljoen liter. Softijs groeide, de totale ijsconsumptie in Nederland groeide. Anno 2017 zijn in ons land ruim vijfduizend verkooppunten van softijs, die samen naar schatting 150 miljoen ijsjes verkopen