Veldhoven, 27 juli 2018
Sinds deze week hangt het schildje van het Goed Gefrituurd Keurmerk bij de ingang van de nieuwe locatie van Cafetaria ’t Huus 2.0 in Veenendaal.
Wie de nieuwe locatie aan de Zandstraat 15 inmiddels kent zal niet opkijken dat onderneemster Nina Visser opnieuw het ´Goed Gefrituurd Keurmerk´ heeft gekregen. Met gepaste trots nam ze eerder deze week, samen met een van haar medewerkers, het bij het keurmerk behorende gevelschildje en certificaat in ontvangst. Het schildje prijkt inmiddels bij de ingang. Voor het certificaat moet Nina in haar nieuwe zaak nog een mooi plekje bedenken.
Drie pijlers
Het Goed Gefrituurd Keurmerk is een initiatief van de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) en verschijnt sinds een paar jaar aan steeds meer gevels van professioneel friturend Nederland.
Om het keurmerk te bemachtigen, zijn drie V’s leidend. Dat zijn de V’s van Vakmanschap, Veiligheid en Verantwoordelijkheid. Het Nederlands Frituurcentrum regelt in opdracht van vakvereniging ProFri de toetsing van de bedrijven die zich aanmelden en draagt zorg voor de borging van de verstrekte keurmerken. Om voor het keurmerk in aanmerking te komen hoef je overigens geen lid te zijn van de vereniging. Het keurmerk staat namelijk open voor iedereen in de frituurbranche.
Uit de rapportages van de Mystery Guest bezoeken en de tweejaarlijkse auditgesprekken blijkt dat Nina Visser samen met haar team van enthousiaste werknemers ook op de nieuwe locatie nog steeds voldoet aan de voorwaarden die bij het keurmerk horen.
Stappenplan
Het aanvragen van het keurmerk gaat in vijf stappen. Eerst tekent de ondernemer een intentieverklaring, die beschouwd kan worden als een contract met de consument. Stap 2 is het invullen van een checklijst. Deze stap wordt gevolgd door een bezoek van een Mystery Guest. Deze beoordeelt het bedrijf op tal van punten en legt zijn bevindingen vast in een uitgebreide rapportage. Het bedrijf moet in deze fase een minimale score behalen van 75 procent (voor de checklijst én de rapportage). De laatste stap: periodieke herkeuringen. Elk bedrijf wordt ten minste één keer per jaar bezocht door een Mystery Guest en minimaal eens per twee jaar worden de gekeurde bedrijven onderworpen aan een uitgebreide toetsing. Dit alles moet ervoor zorgen dat het bedrijf ook op de langere termijn aan de voorwaarden van het keurmerk blijft voldoen.
Goedgefrituurd.nl
Op de website Goedgefrituurd.nl vind je een register met alle gekeurde bedrijven. Ook vindt de consument er informatie over gefrituurde lekkernijen en feiten en fabels over vetten. Verder kan de consument zijn ervaringen met gekeurde bedrijven delen. Hij kan feedback geven over de uitstraling van het bedrijf, gastvrijheid en professionaliteit van de medewerkers, maar ook over de kwaliteit van de producten. De mening van de consument telt mee bij het verkrijgen én het behouden van het Goed Gefrituurd Keurmerk. Deze meningen worden niet openbaar gemaakt, maar gebruikt om de dienstverlening en de kwaliteit bij de deelnemende bedrijven te verbeteren.
Kijk voor meer informatie op www.frituurcentrum.nl/keurmerk
|
Aan de informatie op deze site kunnen geen rechten worden ontleend. Evenmin kan het Nederlands Frituurcentrum aansprakelijk worden gesteld voor onjuiste en/of onvolledige informatie welke wellicht op deze website zou voorkomen.
Alle informatie en gegevens van deze website mogen zonder onze nadrukkelijke schriftelijke toestemming niet worden vermenigvuldigd of gepubliceerd.